Edukacja zdalna w czasie epidemii
WARTO PAMIĘTAĆ, ŻE:
pozytywny kontakt z dzieckiem jest podstawowym warunkiem efektywnej pracy,
każde dziecko posiada swoiste uzdolnienia i ograniczenia, własne tempo i rytm
rozwoju,
wszystkie postępy dziecka powinny być wzmacniane pozytywnie.
W REALIZACJI ZADAŃ WE WSPÓŁPRACY Z NAUCZYCIELAMI I
SPECJALISTAMI RODZICE:
1. doskonalą takie umiejętności dziecka jak: rozbieranie się, ubieranie, mycie,
jedzenie, wspólne przygotowywanie posiłków, segregowanie ubrań, pranie,
wieszanie ubrań, składanie, prasowanie, sprzątanie pokoju;
2. dają dziecku możliwość decydowania o sobie – co chce zjeść, w co się ubrać,
jaką książkę przeczytać, itp.;
3. czytają książki, wspólnie oglądają i omawiają filmy i programy edukacyjne
polecane przez nauczycieli;
4. doskonalą mowę i komunikację z dzieckiem: omawiają wykonywane czynności,
nazywają osoby i przedmioty, określają ich cechy, przeznaczenie, materiał, z
którego są wykonane, klasyfikują, wzbogacają słownik czynny i bierny dziecka;
5. bawią się z dzieckiem w zabawy i gry rozwijające spostrzegawczość, sprawność
motoryczną, koordynację ruchową, rozumienie zależności przyczynowoskutkowych, utrwalające umiejętności czytania, pisania i liczenia – gry planszowe,
zręcznościowe, logiczne, ruchowe z elementami współzawodnictwa,
konstrukcyjne;
6. rozwijają indywidualne zainteresowania i talenty dziecka – plastyka, śpiew, taniec,
teatr;
7. przesyłają nauczycielom prace plastyczne swoich dzieci, filmy z piosenkami przez
nie śpiewanymi, wierszami;
8. piszą pamiętnik – zapisują wydarzenia danego dnia, ozdabiają go rysunkami,
zdjęciami. Rozmawiają o tym, co się w danym dniu wydarzyło;
9. umożliwiają kontakty rówieśnicze: telefoniczne, z wykorzystaniem komunikatorów,
poczty elektronicznej.
Źródło: https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_%E2%80%93_poradnik_dla_szkol.pdf