Font:
Powiększ
A+
Pomniejsz
A-
Kolor:
Kontrast
A
Reset

Erasmus KA1

Z radością pragnę poinformować, że pomyślnie przeszliśmy weryfikację dotyczącą złożonego wniosku ERASMUS KA1 "Rozwój Kompetencji Kadry Szkolnej w zakresie uczenia się i nauczania języka angielskiego jako języka obcego gwarantem sukcesu edukacyjnego uczniów"

Roczna realizacja projektu od września 2019r.

Dyrektor ZSP w Mykanowie

Lidia Kiedrzynek

  • Międzynarodowe szkolenie kadry Projekt KA 1 w Szkole Podstawowej im. Stefana Okrzei w Mykanowie

    Na początku wakacji w dniach 9 – 16 lipca 2021 roku nauczyciele Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Mykanowie w ramach projektu Erasmus+ przebywali na Malcie w urokliwej miejscowości St. Julians.

    W składzie 9-osobowej grupy znaleźli się: dyrektor ZSP p. Lidia Kiedrzynek, wicedyrektor p. Elżbieta Rakowska, p. Agata Musiał – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, p. Ewa Soboniak – nauczyciel języka polskiego, p. Katarzyna Noszczyk – nauczyciel języka polskiego, p. Katarzyna Całus – nauczyciel historii, p. Agnieszka Biecek - nauczyciel matematyki, p. Tomasz Organa – nauczyciel wychowania fizycznego, p. Krzysztof Witczak – nauczyciel muzyki.

     „Rozwój Kompetencji Kadry Szkolnej w zakresie uczenia się i nauczania języka angielskiego jako języka obcego gwarantem sukcesu edukacyjnego uczniów” to pełna nazwa projektu finansowanego przez Unię Europejską. Celem wyjazdu było uczestnictwo w kursie języka angielskiego organizowanego przez szkołę językową ETI na Malcie.

     Malta powitała nas słoneczną pogodą, bezchmurnym błękitnym niebem, lekkim powiewem wiatru  i 32 – stopniową temperaturą powietrza, która nie opuszczała nas do końca pobytu. Od razu po zakwaterowaniu w komfortowym hotelu „No Eleven” poszliśmy na spacer po przepięknej okolicy oblanej zewsząd Morzem Śródziemnym.

    Od poniedziałku 12 lipca rozpoczęliśmy kurs języka angielskiego w ETI. Każdy z nas został przydzielony do odpowiedniej grupy zgodnie ze swoimi umiejętnościami językowymi, które wcześniej zostały sprawdzone za pomocą odpowiedniego testu językowego. Zgodnie z programem intensywna nauka miała być  prowadzona stacjonarnie codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 14.30. Jednak z uwagi na wzrost zachorowań w tamtym regionie rząd maltański zdecydował o zamknięciu wszystkich szkół językowych działających na wyspie. W związku z tym ostatnie dwa dni nauka języka angielskiego kontynuowana była online. Wśród dokształcających swoje umiejętności językowe najwięcej było zdecydowanie Polaków (ok. 90% wszystkich przebywających w tym czasie w ETI). Zdarzały się jednak mieszane grupy językowe. Szczęśliwcy mogli liczyć na obecność w swojej grupie kursantów pochodzących z różnych stron świata. Było to niezwykłe pod względem kulturowym, ale wymagało też większej koncentracji podczas komunikacji. Zwykle każda grupa liczyła od pięciu do ośmiu osób pochodzących z różnych zakątków Polski, czy też świata.

    Rozszerzaliśmy swoje umiejętności w zakresie gramatyki, wymowy, czy słownictwa. Podczas lekcji wiele też dowiedzieliśmy się o kulturze, zabytkach, czy ciekawych zakątkach Malty, które warto zobaczyć.

    Ale oprócz wytężonej pracy nad doskonaleniem języka angielskiego w programie pobytu zaplanowano też czas na wycieczki. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od objazdowej wycieczki po wyspie Gozo (w języku maltańskim Ghawdex, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „wyspa radości”). Ta niewielka wyspa Archipelagu Maltańskiego zamieszkana niegdyś przez nimfę Calypso  to  perła Morza Śródziemnego. Na niezwykły krajobraz składają się surowe  wybrzeża, niewielkie wioski oraz górujące w ich sercach barokowe kościoły. Malownicze widoki zostały wyrzeźbione siłą żywiołu penetrującego wyspę przez  tysiące lat. Mogliśmy tu podziwiać niezwykłą architekturę tego miejsca. Składają się na nią grube mury tradycyjnych zabudowań przedzielonych wąskimi uliczkami.

    Kolejnym miejscem na szlaku podróży było najsłoneczniejsze miasto w Europie - Valetta – obecna stolica kraju, której historia jest spleciona  z  dziejami Kawalerów Maltańskich. Została założona przez wielkiego mistrza Zakonu Kawalerów Maltańskich Jeana Parisot’a de la Valette. W XIX wieku  Valetta trafiła do strefy wpływów Imperium Brytyjskiego i stała się jego kolonią. Powstały tam w tym czasie obiekty wojskowe brytyjskiej marynarki oraz kilka nowych budowli w stylu wiktoriańskim - np. klasycystyczny budynek opery (ang. Royal Opera House) oraz Brama Wiktorii (ang. Victoria Gate). Jedną z pozostałości po Imperium Brytyjskim jest wszechobecny język angielski. Jednak to co najbardziej zachwyca w stolicy Malty, to pięknie zdobione barokowe fasady budynków, kolorowe balkony, klamki przedstawiające różnorodne wzory. Spacerując ulicami Valletty, warto często rozglądać się w poszukiwaniu architektonicznych zdobień  zwieńczających fasady. Walettę założyli zakonnicy, więc  wszechobecne są katolickie kościoły oraz rzeźby świętych ozdabiające rogi budynków. Mogliśmy tutaj podziwiać Pałac Wielkiego Mistrza, czy Kontrkatedrę św. Jana, która skrywa najsłynniejszy maltański obraz, jakim jest realistyczne dzieło „Ścięcie Jana Chrzciciela” barokowego  mistrza Michelangelo Merisiego znanego jako Caravaggio. Weszliśmy również do ogrodów Barrakka, gdzie wzdłuż tarasów rozciąga się Bateria Powitalna. Każdego dnia o godzinie 12.00 i 16.00 oddawane są  salwy  armatnie. Jeszcze w XIX wieku sygnał armatni wskazywał porę dnia, a najważniejszy wystrzał o godzinie 12.00 służył nawigatorom na statkach do regulowania zegarów.

    Każdy dzień pobytu na Malcie to dla nas nowe wrażenia, miejsca, no i wyzwania. Codzienne sytuacje doskonale pokazały nasz poziom języka angielskiego - podróżowaliśmy komunikacją miejską, zamawialiśmy posiłki w restauracjach, robiliśmy zakupy w centrum handlowym.

    Trudno też opisać, czy nawet wymienić miejsca, które mogliśmy zobaczyć, regionalne potrawy, których mogliśmy zasmakować. Była to naprawdę podróż nie tylko w głąb niewielkiej wyspy zamieszkanej zaledwie przez 480 - tysięczną populację, ale również w głąb samego siebie.

    Udział w projekcie był niezwykle motywującym i inspirującym doświadczeniem, zmuszającym do refleksji i analizy własnego warsztatu pracy, a także pogłębienia zrozumienia międzykulturowego. Warto brać udział w międzynarodowych projektach, gdyż dają szansę na wszechstronny rozwój człowieka.

  • Wizyta szkoleniowa w Hiszpanii. Projekt Erasmus+ KA101.

    W ramach realizacji projektu "Development of Key Competences Guarantee of Students Educational Success" finansowanego z funduszy europejskich programu Erasmus+ trzy nauczycielki języków obcych w dniach 13. - 17.01.2020r. odwiedziły partnerską szkołę w Hiszpanii. Panie: Malwina Pruciak, Katarzyna Mszyca i Marta Wrona spędziły tydzień               w Humanitas Bilingual School znajdującej się w Torrejon de Adroz na przedmieściach Madrytu. Wizyta była znakomitą okazją do zapoznania się z hiszpańskim systemem edukacji oraz poszerzenia wiedzy zawodowej i podniesienia umiejętności.

  • Wszystkich odwiedzin 75206, Dzisiaj: 9

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 | Powered by Quick.Cms | Webmaster by Proste strony internetowe