Font:
A
Reset

Wycieczka do Berlina

W dniach 22-24 maja 2019 roku wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę szkolną do Berlina, Poczdamu i do Tropical Island. W wyjeździe brały udział uczniowie klas 5-8 Szkoły Podstawowej i 3 klas gimnazjum w Mykanowie. Zbiórkę zorganizowano o godzinie 4.45 przed szkołą. Wyjazd odbył się zgodnie z planem godz. 5.00. Kierownikiem wycieczki była pani Katarzyna Noszczyk, a opiekunami panie Marta Wrona, Paulina Lisińska i pan Tomasz Organa.

Około godziny 13. dotarliśmy do Poczdamu. Zwiedzanie miasta  rozpoczęliśmy od wizyty
w Pałac Cecilienhof – pałac w północnej części Nowego Ogrodu w Poczdamie.   Jest to ostatni pałac wzniesiony przez Hohenzollernów. Wzorowany na angielskich dworach gotyckich z czasów Tudorów.

Następnie podziwialiśmy ogrody i rokokowe  wnętrza pałacu cesarza Fryderyka Wilhelma- Sanssouci. Letnia rezydencja króla Prus przyciąga turystów z całego świata, ale rozległy park o tej samej nazwie kryje w sobie znacznie więcej ciekawych miejsc. Przez lata następni władcy wznosili tu kolejne budowle, nadając tym terenom niezwykłego charakteru.  Naprawdę, robi wrażenie!

Po męczącym dniu przejechaliśmy do hotelu w Witnicy. Zjedliśmy  obiadokolację, a potem udaliśmy się na odpoczynek.

Drugi dzień naszego pobytu  rozpoczęliśmy od śniadania, po którym wyruszyliśmy z hotelu na dalsze zwiedzanie miasta- tym razem Berlina. Ponieważ dzień był ciepły i słoneczny,
po obejrzeniu Raichstagu od razu poszliśmy przespacerować się najważniejszą ulicą miasta.
Aleja
 Unter den Linden ma 1,5 km długości i 60 m szerokości[2]. Rozciąga się od placu Pariser Platz z Bramą Brandenburską na zachodzie, do łączącego ją placem Schlossplatz mostu Schlossbrücke na wschodzie. Przedłużeniem alei od zachodniej strony jest Straße des 17. Juni, ulica, która w czasie zimnej wojny została odcięta od Unter den Linden przez Mur Berliński. Nazwa Unter den Linden, czyli w dosłownym polskim tłumaczeniu „Pod Lipami”, nawiązuje do porastających aleję drzew lipowych. Następnie śladami muru berlińskiego udaliśmy się w kierunku dawnego  posterunku granicznego. Przewodnik pokazywał i opowiadał nam o najważniejszych miejscach i pomnikach. Widzieliśmy budynki biblioteki uniwersyteckiej, pałace, zabytkowe kamienice i miejsca pamięci, między innymi ogromny Pomnik Pomordowanych Żydów Europy (niem. Denkmal für die ermordeten Juden Europas lub krócej Holocaust-Mahnmal) –  upamiętniający zagładę Żydów podczas II wojny światowej. Pomnik, według projektu Petera Eisenmana, został wybudowany w latach 2003–2005 w centrum Berlina (Berlin-Mitte), na powierzchni 19 tys. m². Został on odsłonięty 10 maja2005 i od 12 maja jest dostępny dla publiczności. Pomnik zajmuje teren ograniczony ulicami: Ebertstraße, Behrenstraße, Gertrud-Kolmar-Straße i Hannah-Arendt-Straße. Składa się on z 2711 betonowych bloków-steli (po jednym na każdą stronę Talmudu) ustawionych w równoległych szeregach z niewielkim odchyleniem od pionu. Najwyższe bloki mierzą 4,7 m wysokości. Na obrzeżu pomnika rośnie 41 drzew

To był ostatni punkt programu naszej wycieczki, wróciliśmy do autobusu i wyruszaliśmy w drogę powrotną do hotelu

Ostatni dzień spędziliśmy,odpoczywając w kompleksie basenów Tropical Island. Tropical Islands – tropikalnym park rozrywki i wypoczynku w Niemczech, w kraju związkowym Brandenburgia w powiecie Dahme-Spreewald. Park wypoczynku, zwany potocznie „tropikalną wyspą”, mieści się w dawnej hali produkcyjnej sterowców, największym samonośnym hangarze świata

Uważam, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mam nadzieję, iż ponownie odwiedzimy te wspaniałe miejsca.

• Wszystkich odwiedzin 74814, Dzisiaj: 2

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 | Powered by Quick.Cms | Webmaster by Proste strony internetowe