Font:
Powiększ
A+
Pomniejsz
A-
Kolor:
Kontrast
A
Reset

Edukacja zdalna w czasie epidemii

WARTO PAMIĘTAĆ, ŻE:

 pozytywny kontakt z dzieckiem jest podstawowym warunkiem efektywnej pracy,

 każde dziecko posiada swoiste uzdolnienia i ograniczenia, własne tempo i rytm

rozwoju, 

 wszystkie postępy dziecka powinny być wzmacniane pozytywnie.

 

W REALIZACJI ZADAŃ WE WSPÓŁPRACY Z NAUCZYCIELAMI I

SPECJALISTAMI RODZICE:

1. doskonalą takie umiejętności dziecka jak: rozbieranie się, ubieranie, mycie,

jedzenie, wspólne przygotowywanie posiłków, segregowanie ubrań, pranie,

wieszanie ubrań, składanie, prasowanie, sprzątanie pokoju;

2. dają dziecku możliwość decydowania o sobie – co chce zjeść, w co się ubrać,

jaką książkę przeczytać, itp.;

3. czytają książki, wspólnie oglądają i omawiają filmy i programy edukacyjne

polecane przez nauczycieli;

4. doskonalą mowę i komunikację z dzieckiem: omawiają wykonywane czynności,

nazywają osoby i przedmioty, określają ich cechy, przeznaczenie, materiał, z

którego są wykonane, klasyfikują, wzbogacają słownik czynny i bierny dziecka;

5. bawią się z dzieckiem w zabawy i gry rozwijające spostrzegawczość, sprawność

motoryczną, koordynację ruchową, rozumienie zależności przyczynowoskutkowych, utrwalające umiejętności czytania, pisania i liczenia – gry planszowe,

zręcznościowe, logiczne, ruchowe z elementami współzawodnictwa,

konstrukcyjne;

6. rozwijają indywidualne zainteresowania i talenty dziecka – plastyka, śpiew, taniec,

teatr;

7. przesyłają nauczycielom prace plastyczne swoich dzieci, filmy z piosenkami przez

nie śpiewanymi, wierszami;

8. piszą pamiętnik – zapisują wydarzenia danego dnia, ozdabiają go rysunkami,

zdjęciami. Rozmawiają o tym, co się w danym dniu wydarzyło;

9. umożliwiają kontakty rówieśnicze: telefoniczne, z wykorzystaniem komunikatorów,

poczty elektronicznej.

 

Źródło: https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_%E2%80%93_poradnik_dla_szkol.pdf

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 | Powered by Quick.Cms | Webmaster by Proste strony internetowe