Projekt "Gamfy it"
Link do strony szkoły partnerskiej
Logo projektu
Wizyta uczniów i nauczycieli z Czech i Hiszpanii.
Wizyta uczniów i nauczycieli w Madrycie
Z Erasmusem w Ostrawie
W dniach 4-8 października 2021 roku nauczycielki z ZSP w Mykanowie: p. Katarzyna Mszyca, p. Ewelina Kowalczyk, p. Ewa Soboniak, p. Iwona Podlejska przebywały w Czechach w ramach projektu Erasmus.
Do międzynarodowego projektu „Gamify it!” przystąpiły: prywatna szkoła w Ostrawie licząca 260 uczniów, prywatna szkoła w Madrycie licząca 1600 uczniów i publiczna szkoła w Mykanowie licząca 225 uczniów. Celem współpracy zagranicznej partnerów jest opracowanie edukacyjnych gier z kręgu nauk humanistycznych, jak i matematyczno – przyrodniczych. Wytężona praca nad projektem obejmowała warsztaty w międzynarodowych grupach dotyczące poznania tajników edukacyjnych gier zespołowych, zarówno tych planszowych, jak i tych rozgrywających się w wirtualnej rzeczywistości. Na bazie schematu próbowaliśmy stworzyć wstępny zarys do wybranych tematów: „ Drugie życie śmieci” oraz „Znane osobowości Europy”. Nauczyciele mogli też wziąć udział w edukacyjnej grze (escape room) przygotowanej specjalnie na potrzeby projektu przez uczniów czeskiej szkoły w Ostrawie.
Ogólne informacje o projekcie
W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła rozpoczęła realizację kolejnego dwuletniego projektu Erasmus+KA2 Gamify it!
Jest to projekt współpracy szkół na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk finansowany ze środków Unii Europejskiej. Realizowany jest we współpracy ze szkołą koordynującą z Czech oraz szkołą partnerską z Hiszpanii. Celem projektu jest wypracowanie działań ułatwiających uczniom naukę poprzez uatrakcyjnienie procesu uczenia. Poprzez wykorzystanie metod gamifikacji i tworzenie gier dydaktycznych, które będą wykorzystywane w podczas lekcji, uczniowie będą kształcić umiejętności językowe w praktyce. Projekt zakłada współpracę uczniów z trzech szkół przy tworzeniu gier oraz wizyty uczniów w szkołach partnerskich. Międzynarodowe działania między uczniami są szansą na zawarcie nowych przyjaźni, a komunikacja przyczynia się do rozwijania umiejętności językowych uczestników. W ramach projektu zaplanowane są wizyty uczniów w krajach szkół partnerskich.
Projekt posiada już oficjalne logo wybrane poprzez głosowanie spośród dziewięciu przygotowanych przez uczniów wszystkich partnerskich szkół.
Projekt logo
W ramach realizacji projektu Gamify it! Uczniowie kazdego z krajów partnerskich przygotowywali loga projektu.
Projektując swoje prace starali się pamietać, że logo jest znakiem graficznym, który musi zawierać maksimum treści w niewielkiej formie.
Konieczne było umieszczenie symboli krajów partnerskich: Czech Hiszpanii i Polski, oraz odniesienie do gier i pozytywnej rywalizacji. Wielu uczniom naszej szkoły doskonale udało się połaczyć te czynniki.
W drodze głosowania online wybraliśmy 3 loga, ostatecznie przesłane do organizatorów projektu. Następnie uczestniczylismy w głosowaniu online dla wszystkich członków projektu.
Dziękujemy naszym uczniom za pięknie wykonane prace. Poziom tego konkursu był bardzo wyrównany. Niewielką ilością głosów zwyciężyło ostatecznie logo ucznia z czeskiej szkoły.
Na zdj: projekty uczniów naszej szkoły.Szkoły partnerskie projektu Gamify it!
Helo Skola w Ostrawie to główny koordynator projektu Gamify it!
Jest to placówka łącząca w sobie 3 etapy edukacyjne. Zaczynając od dwujęzycznego przedszkola, poprzez szkołę podstawową dla uczniów w wieku od 6-15 lat oraz szkołę średnią dla uczniów w wieku 16-19 gdzie położony jest nacisk na rozszerzenie umiejętności językowych oraz prowadzenie wybranych przedmiotów w języku angielskim.
W Helo Skola uczy się 250uczniów, a grono pedagogiczne składa się z 25 nauczycieli wspomaganych przez dwóch native speakers. Szkoła wdraża własną językową innowację pedagogiczną: zwiększona liczba lekcji języka obcego, , przedmioty kierunkowe nauczane w języku angielskim, zajęcia z rodzimymi użytkownikami języka angielskiego przekładają się na osiągnięcie przez uczniów poziomu od A1 do C1 według Europejskiego Opisu Systemu Kształcenia Językowego.
Szkoła podjęła się napisania tego projektu z myślą o spadającej motywacji uczniów do nauki przedmiotów kierunkowych w języku obcym. Koordynatorki projektu: Lenka Nekorancowa oraz Petra Masopustova mają nadzieję, że tematyka projektu zaangażuje uczniów wszystkich szkół partnerskich równie mocno i przełoży się na zwiększenie motywacji oraz umiejętności językowych.
strona główna szkoły czeskiej https://www.helloskola.cz/cs/default.aspx
Humanitas to dwujęzyczna szkoła podstawowa w Torrejon de Ardoz na obrzeżach Madrytu. W swoich podwojach mieści przedszkole, szkołę podstawową, szkołę średnią oraz Bachillerato czyli opcjonalne 2-letnie zajęcia fakultatywne przygotowujące na studia wyższe dla uczniów po 16 roku życia.
Placówka Humanitas kształci 1520 uczniów pod okiem 250 nauczycieli, w tym native speakers.
Nadrzędnym celem szkoły jest integracja międzyprzedmiotowa w połączeniu z nauką przedmiotów kierunkowych w języku angielskim co przekłada się na wysoki poziom językowy uczniów oraz umiejętności łączenia umiejętności w celu skutecznego rozwiązywania problemów, przyswajania nowej wiedzy na dalszych etapach życia.
Szkoła wielokrotnie uczestniczyła w projektach europejskich, posiada odznakę eTwinning dla szkół, uczestniczy także w programach rządowych we współpracy z Fundacją Botin promującą pozytywne postawy społeczne.
Koordynatorki projektu Ana Isabel Lopez oraz Lorena Esteban liczą, że projekt Gamify it! wspomoże uczniów w przejęciu odpowiedzialności za własną naukę i zastosowaniu zdobytej wiedzy językowej i kierunkowej w praktyce.
link do szkoły hiszpańskiej https://humanitastrescantos.com/