Font:
Reset

Informacje

• W krainie Krecika

W  dniach 14 – 16 września 2021 uczniowie Szkoły Podstawowej im. S. Okrzei w Mykanowie wraz z opiekunami: p. Martą Wroną, p. M. Skowrońską i p. Ewą Soboniak byli na wycieczce w Czechach. Szlak wyjazdu wiódł przez Ostrawę, Pragę i Kutną Horę. Pierwszym miejscem zwiedzania była Ostrawa. Zatrzymaliśmy się w Centrum Nauki i Techniki. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w pokazowej lekcji chemii. Zobaczyliśmy „wybuchowe” substancje, różne kolory ognia, a niektórzy mogli go nawet poczuć na „własnej skórze”. Ponadto obejrzeliśmy fascynujący film o topnieniu lodowców. Mieliśmy też czas, aby zgłębić tajniki nauki poprzez samodzielne uruchamianie niektórych urządzeń np. do walcowania stali, czy topienia różnych substancji. W kolejnym dniu czekała na nas stolica kraju – Praga. Zwiedziliśmy pałace Hradczańskie, katedrę św. Wita, Kościół św. Jerzego. Ponadto podziwialiśmy ogrody zamkowe, trakt królewski  oraz słynny Most Karola. Wizytę w Pradze zakończyliśmy  rejsem statkiem wycieczkowym po Wełtawie i skosztowaniem praskiej zmarzliny. Ostatnim przystankiem na trasie naszej wędrówki była Kutna Hora – miasto wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Szczególnym miejscem wartym uwagi było Muzeum Czaszek. Zafascynowała nas historia tego miejsca, ogrom eksponatów oraz niezwykłe czaszki ułożone w iście artystyczny sposób. Fascynująca wycieczka dobiegła końca. Zmęczeni, ale szczęśliwi  z ogromnym bagażem wspomnień wróciliśmy do Polski. Już planujemy następny wyjazd.

• Wycieczka do Pragi

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

• Dzień sportu

• ” Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie – 13.12.1981 – Pamiętamy”

Nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu historycznego pt:

” Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie – 13.12.1981 – Pamiętamy”

Organizatorem projektu jest Urszula Bauer – Śląski Kurator Oświaty. Patronat projektu objęli: Jadwiga Wiśniewska – Poseł do Parlamentu Europejskiego oraz Jakub Chełstowski – Marszałek Województwa Śląskiego.

Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli z województwa śląskiego. Realizowany będzie od września do grudnia 2021 roku.

W ramach projektu w szkole podejmiemy wiele działań: zostanie zaprezentowana wystawa oraz film, uczniowie wezmą udział w konkursach,  nauczyciele w cyklu wykładów. Zostanie też stworzony kącik patriotyczno – historyczny, a dla uczniów klas 7,8 przeprowadzona zostanie lekcja poświęcona stanowi wojennemu

• Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego

• Procedury funkcjonowania szkoły w czasie epidemii

W zakładce Więcej znajduje się  się dokument "Procedury funkcjonowania Szkoły Podstawowej im. Stefana Okrzei w Mykanowie w czasie epidemii - od dnia 1 września 2021 r."

Zachęcamy uczniów i rodziców do zapoznania się z nimi.

• Zebrania z rodzicami

Zapraszamy rodziców/ prawnych opiekunów uczniów Szkoły Podstawowej na zebrania organizacyjne wg poniższego harmonogramu:

-w dniu 13.09.21r. o godzinie 16.30  klasy: 1,2a,3,4,6, godz. 16.00- klasa 7

- w dniu 14.09.21r.  o godzinie 16.30 klasy: 2b,5,8a,8b

Zebranie Rady Rodziców odbędzie się we wtorek 14 września o godzinie 17.15 w szkolnej świetlicy.

• Dowozy i odwozy uczniów od 2 września

CZWARTEK 14.30

PIĄTEK 13.40

• Aktualne wytyczne przeciwepidemiczne

Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym, a w przypadku organizacji i przeprowadzania tegorocznych egzaminów z Centralną Komisją Egzaminacyjną, przygotowało szereg wytycznych przeciwepidemicznych, które przede wszystkim zapewnią dzieciom, uczniom, nauczycielom i pracownikom szkół i placówek bezpieczne warunki, a organom prowadzącym i dyrektorom pomogą w zorganizowaniu pracy w czasie epidemii związanej z COVID-19.

W zakładce Więcej znajdują się dokumenty opublikowane na stronie MEN.

• Wszystkich odwiedzin 39007, Dzisiaj: 22

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2021 | Powered by Quick.Cms | Webmaster by Proste strony internetowe