Font:
Powiększ
A+
Pomniejsz
A-
Kolor:
Kontrast
A
Reset

Jesteśmy w III etapie programu "Szkoła z klasą 2.0"

Miło mi poinformować, że zaliczyliśmy pozytywnie etap II programu „Szkoły z klasą 2.0” przed nami jeszcze dwa etapy. W chwili obecnej przechodzimy do etapu 3.

Co się działo w drugim etapie realizacji programu?

II etap programu „Szkoły z klasą 2.0” (razem z członkami zespołu) zaczęliśmy od dokładnej obserwacji uczniów podczas lekcji oraz przerw. Rozmawialiśmy w pokoju nauczycielskim z nauczycielami,  jakie problemy się pojawiają, jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa w szkole.

Razem z członkami zespołu podjęliśmy decyzję o bliższym

zaznajomieniu się z tematem:

  • Jak się czują uczniowie podczas przerw. Czy czują się bezpiecznie.
  • W którym miejscu lubią spędzać czas
  • Czy są miejsca, których starają się unikać.

 Podczas kolejnego spotkania razem z członkami zespołu wybraliśmy narzędzia  do diagnozy uczniów.

-Dla klas I-III zaplanowaliśmy zajęcia plastyczne, które zostałyby  przeprowadzone przez wychowawców na temat: „Bezpieczeństwo w mojej szkole”.

-Dla klas III-V zaplanowaliśmy diagnozę, która zostałaby przeprowadzona za pomocą narzędzia - kupon ewaluacyjny.

 -Dla klas VI-VII zaplanowaliśmy diagnozę, która zostałaby przeprowadzona z użyciem narzędzia - pocztówki

Po zaplanowaniu działań przeszliśmy do realizacji. Przygotowaliśmy kupon ewaluacyjny i pocztówkę.

W grudniu przeprowadzono diagnozę metodą – pocztówki.

Jakie było zdziwienie w klasach III-V, że ankieta jest przeprowadzona za pomocą małej karteczki z jednym pytaniem, gdzie należy wybrać odpowiedź tak lub nie i przerwać karteczkę w miejscu przy odpowiedniej odpowiedzi bez użycia długopisu, ponieważ każda ankieta każdemu z nas kojarzy się z dużą ilością pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi.

Diagnoza w klasach III-V- narzędzie badawcze - Kupon Ewaluacyjny.

Pytanie brzmiało:

Czy podczas przerw w szkole czujesz się bezpiecznie?

-tak

-nie

Uzyskana odpowiedź to:

 Tak -77% uczniów

Nie-23% uczniów.

 Diagnoza w klasach VI-VII -narzędzie badawcze- pocztówka

I również w tej grupie było wielkie zdziwienie. Uczniowie pierwszy raz spotkali się z takim narzędziem badania diagnozującego.

Na pocztówce znalazły się dwa pytania:

1.   Podczas przerw w szkole, w którym miejscu najchętniej spędzasz czas i dlaczego?

Odpowiedzi były następujące:

-pod klasą, gdzie będę miał lekcje - 7%

-na korytarzu, bo jest dużo miejsca, więc można pogadać; na parterze szkoły, bo tu lubię spędzać czas – 21%

-wszędzie lubię spędzać czas, bo mam kolegów – 3%

-przy szafkach obok toalety, bo jest cicho i przydałaby się kanapa – 10%

-łazienka szkolna, jest tam cicho i panuje spokój, na przerwie jest okropnie głośno i boli głowa; bo jest fajnie, można pogadać na osobności – 31%

-na hali sportowej podczas dużej przerwy ,bo można pograć w piłkę lub siatkówkę, do wyboru są  różne gry – 31%.

 1. Podczas przerw w szkole są miejsca, których starasz się unikać, dlaczego?

 Odpowiedzi uczniów:

-biblioteki szkolnej- 7%

-nie ma takich miejsc w szkole – 52%

- wejście do szkoły – 3%

- toaleta, bo można dostać uwagę, jest brzydki zapach – 21%

-korytarz ,bo jest za głośno; dzieci biegają ;obok młodszych  klas – 14%

- pokoju nauczycielskiego – 4%

- klasy – 10%

 Wnioski z przeprowadzonych badań

Uczniowie klas I-III świetnie wiedzą, co znaczy szkoła bezpieczna, choć

nie zawsze umieją swoją wiedzę wykorzystać w praktyce.

77% uczniów czuje się bezpiecznie podczas przerw w szkole.

31% uczniów chce  spędzać czas przerwy w toalecie, ponieważ tam jest cicho i można spokojnie porozmawiać.

31% uczniów podczas dużej przerwy uwielbia ją spędzać na hali sportowej, uprawiając różne dyscypliny sportu.

52% uczniów uważa, że w szkole nie ma miejsc, których unikają, czują się dobrze w każdym miejscu.

Po dokładnej analizie ułożyliśmy cel dla naszej szkoły:

Nauczyciele i uczniowie dbają o bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne podczas przerw, aby można było ten czas spędzić w miłej atmosferze, na rozmowach, zabawach oraz bez stwarzania  niebezpiecznych sytuacji między uczniami.

 

Zabieramy się więc do realizacji 3 etapu projektu!

 

 

 

  • Wszystkich odwiedzin 84722, Dzisiaj: 35

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 | Powered by Quick.Cms | Webmaster by Proste strony internetowe