Font:
A
Reset

W krainie Krecika

W  dniach 14 – 16 września 2021 uczniowie Szkoły Podstawowej im. S. Okrzei w Mykanowie wraz z opiekunami: p. Martą Wroną, p. M. Skowrońską i p. Ewą Soboniak byli na wycieczce w Czechach. Szlak wyjazdu wiódł przez Ostrawę, Pragę i Kutną Horę. Pierwszym miejscem zwiedzania była Ostrawa. Zatrzymaliśmy się w Centrum Nauki i Techniki. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w pokazowej lekcji chemii. Zobaczyliśmy „wybuchowe” substancje, różne kolory ognia, a niektórzy mogli go nawet poczuć na „własnej skórze”. Ponadto obejrzeliśmy fascynujący film o topnieniu lodowców. Mieliśmy też czas, aby zgłębić tajniki nauki poprzez samodzielne uruchamianie niektórych urządzeń np. do walcowania stali, czy topienia różnych substancji. W kolejnym dniu czekała na nas stolica kraju – Praga. Zwiedziliśmy pałace Hradczańskie, katedrę św. Wita, Kościół św. Jerzego. Ponadto podziwialiśmy ogrody zamkowe, trakt królewski  oraz słynny Most Karola. Wizytę w Pradze zakończyliśmy  rejsem statkiem wycieczkowym po Wełtawie i skosztowaniem praskiej zmarzliny. Ostatnim przystankiem na trasie naszej wędrówki była Kutna Hora – miasto wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Szczególnym miejscem wartym uwagi było Muzeum Czaszek. Zafascynowała nas historia tego miejsca, ogrom eksponatów oraz niezwykłe czaszki ułożone w iście artystyczny sposób. Fascynująca wycieczka dobiegła końca. Zmęczeni, ale szczęśliwi  z ogromnym bagażem wspomnień wróciliśmy do Polski. Już planujemy następny wyjazd.

• Wszystkich odwiedzin 75513, Dzisiaj: 12

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 | Powered by Quick.Cms | Webmaster by Proste strony internetowe