Font:
A
Reset

Wycieczka "Szlakiem piastowskim"

W dniach 13-14 czerwca br.  uczniowie klas IV-VII  wraz z nauczycielami p. Ewą Soboniak, p. Małgorzatą Skowrońską, p. Iwoną Podlejską i p. Eweliną Makles uczestniczyli  w wycieczce „Szlakiem Piastowskim” do Gniezna, Biskupina i Poznania i Kórnika.

Pierwszym punktem wycieczki było Gniezno-pierwsza stolica Polski.  Zwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską gdzie koronowany został pierwszy król Polski Bolesław Chrobry.  Kolejnym punktem wycieczki byłą Wenecja.

Z Wenecji  przejechaliśmy się kolejką wąskotorową do Biskupina, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne. Biskupin to pozostałości po osadzie łużyckiej sprzed 2700 lat. Obejrzeliśmy obozowisko łowców i zbieraczy z epoki kamienia oraz wioskę wczesnopiastowską.

Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do hotelu w Gnieźnie by się zakwaterować i skonsumować obiadokolację.

W drugim dniu wycieczki udaliśmy się do  stolicy Wielkopolski – Poznania, niegdyś stołecznego grodu Mieszka I. Po obejrzeniu starówki udaliśmy się do Rogalowego Muzeum Poznania. Znajduje się ono na Starym Rynku w Poznaniu, w jednej ze starych kamieniczek naprzeciwko Ratusza. Uczniowie zaznajomili się z niektórymi wyrazami z gwary poznańskiej. Poznali legendę o św. Marcinie oraz dowiedzieli  się skąd wzięły się rogale świętomarcińskie. Potem starszy rogalowy mistrz wyjaśniał etapy powstawania rogali. Dzieci brały czynny udział w poszczególnych czynnościach wyrobu tego słodkiego wypieku. Wszyscy mieli możliwość degustacji rogali.

Następnie udaliśmy się do zamku w Kórniku, w którym zobaczyliśmy m.in.: zamkową sień, zakątek myśliwski, salę mauretańską, salę jadalnianą i pokój fundatorów.

W Kórniku nieopodal zamku stoi pomnik naszej poetki, laureatki Nagrody Nobla, przy którym zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

Szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy wieczorem do domu.

• Wszystkich odwiedzin 75211, Dzisiaj: 14

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 | Powered by Quick.Cms | Webmaster by Proste strony internetowe